kenapa mesti mereka ?
Monday, 22 July 2013 at 02:02
0 Comment's'


Assalamualaikum .
nak tahu tak ape yang yana rase sekrang ?
rase BODOH . rase BENCI . rase MENYESAL .
sebab ? hahahahahahahahahaha .
sebab mereka . mereka yang pernah yana sayang .
mereka yang pernah yana cinta .
mereka yang jugak penah menjadi cintahati yana .
sape tak tersentapkan bile terjumpe ex dorang balik ?
secara TIDAK SENGAJA :'/
benci bukan ? sakit hati bukan ?

haritu , hari jumaat . 18/07/2013
hari paling yana benci . sebab ? hahahhahaha .
klaka doh . sumpah klaka . haish .
yana jumpe mereka . tapi kenapa ?
ya Allah . mmg Allah tenga menguji yana ke mase tu ?
nak tengok bertapa setianye yana ?
atau nak tengok yana sayang dorang lagi ke tak ?
hahahhaha . NO ! hati yana takkan berpaling dekat mereka lagi .
takkan takkan dan takkan lansung!
muktamad ! yana cube , yana try jugak nak keraskan hati yana .
sekeras yang mungkin . sekeras yang boleh .

yana ternampak DYE 1 , dekat pasar malam bukit indah .
time tu yana lalu dekat bukit indah . actually ,
yana TAKNAK pon lalu dekat situ .
tapi , ade 2 jalan je kat situ . satu jalan jem nak mampos .
so , yana TERPAKSE lalu belah kanan .
yana lalu , yana tergerak hati akan jumpe DYE 1 .
YES ! i told you . yana mmg jumpe DYE 1 pon .
ya Allah . bertapa hancurnya hati ni .
bukan sebab dye jalan dgan perempuan lain ke ape .
sebab yana jumpe dye . sedangkan yana sedaya upaya ,
sekeras yang mungkin nak lupekan dye dari hidup yana .
nak hilangkan dye dari fikiran yana . last last ? ni yang yana dpat ?

yana terpaku sekejap . dye pon terpaku sekejap .
then , dye jalan . yana pon jalan naik moto .
mase tu , hanya Allah saje yang tahu hati yana mcm mane .
kenapa ? yana keep tanya , keep cakap dgan Allah .
KENAPA YANA JUMPE DGAN DYE 1 !?
yana taktahu kenapa dgan yana mase tu .
tetiba air mate yana jatuh . yana rase yana dah cukup hebat .
cukup hebat untuk lupekan dye dari hidup yana .
tapi yana salah .
yana rase yana dah cukup hebat .
cukup hebat untuk berdepan dgan dye .
tapi yana salah .

lepas yana menanges , yana balik rumah .
petang sikit , yana pergi bazaar dgan zati my BFF .
tapi kenapa , hari yang sama , yana jumpe DYE 2 ?
KENAPA ? yana tengah jalan jalan kat bazaar .
lepastu yana perasan , ade mata yang tengah pandang yana .
yana diam , yana tunduk je .
time yana nak beli air , yana perasan , mata yang pandang yana tu ,
betul betul mcm kat seblah kiri yana .
bile yana angkat kepala , yana jeling kat tempat org jual mercun .
yana tersentap bile mata yang pandang yana tu ,
yana kenal sangat dgan tuan empunya mata tu .
DYE 2 . ya Allah . mase tu hnya Allah tahu perasaan yana .
yana terus terjatuh , terduduk . yana tergamam sekejap .
dekat tengah tengah bazaar tu jugak yana terduduk .

yana tak percaya dgan ape yang yana dah tengok .
yana tak percaya lansung !
tapi kenapa ?
kenapa ya Allah , kenapa ?! kenapa perlu DYE 2 !?
kenapa perlu DYE 2 yang pandang yana selama ni ?
yana terduduk , yana hanya mampu tunduk .
zati perlahan lahan angkat yana .
lepas tu , yana pandang DYE 2 , DYE 2 pandang yana .
untuk kali terakhir yana jeling dye , tapi by the same time ,
airmata yana keluar untuk kali kedua pada hari yang sama .

DYE 2 nampak air mata yana jatuh , DYE 2 nampak .
DYE 2 cume perhatikan dari jauh . yana naik moto dgan zati .
then kitorang blah . sebelom tu , yana terserempak dgan DYE 1 .
sebelom yana nak naik moto nak blah dari bazaar tu .
untuk kali kedua yana jumpe DYE 1  .
DYE 1 nampak yana menanges . zati cakap dye pandang yana .
DYE 1 pandang smpai yana hilang dari pandangan dye .
DYE 2 pon pandang smpai yana hilang dari pandangan dye .
yana tak kuat . sangat lemah .
yana tak boleh hadapi semua ni dalam mase yang sama .
dalam hari yang sama . tapi kenapa ?
kenapa yana diuji dgan ujian macam ni ?

hati yana hanya Allah yang tahu .
yana hanya mampu redha . kalau inilah ketentuan Allah .
yana redha . asalkan yana berani ignored semua bende tu .
last friday haritu jugak , yana terdetik hati nak tngok instag DYE 3 .
yana bukak instag DYE 3 . makin hensem . yana suke :'/
tapi yana perasan , dye still pakai gelang yana yang yana bagi kat dye .
DULU . ouh . lupe . DYE 1 and DYE 2 pon still pakai jugak .
pakai gelang yang yana pernah bagi kat dorang .
yana tak sangka dorang still simpan and pakai .
cume gelang dorang lain lain . yana cume mampu pandang .
sentapnyaa ya Allah . yana taksuke bende mcm ni .

lepas yana tengok instag DYE 3 , yana menanges jugak .
tapi yana tengok malam jumaat tu .
untuk kali ketiga yana menanges pada hari yang sama .
yana lemah yana lemah yana lemah .
sekuat kuat yana nak lawan penyakit yang yana ade ni pon .
tapi yana lemah dgan bende bende mcm ni .

tapi yana hanya sayang FIRDAUS FAAZA yana je .
itu je yang mampu yana cakap .
walaupon yana nmpak manje , nampak happy depan dye .
tapi yana taknak dye tahu yang hati yana rapuh .
serapuh rapuhnya . yana hanya mampu senyum dpan dye .
dye , FIRDAUS FAAZA .
biar yana sorang yang menanges , biar yana sorang .
yana lagi suka berseorangan dari cerita dekat orang lain .
banyak yang yana pendam . terlalu banyak .
biar ape pon berlaku . yana yakin . yana ade Allah .
ALLAH je lah yang memahami segala keperitan hati yana .
ALLAH MAHA MEMAHAMI LAGI MAHA PENYAYANG :')
biar yana diuji dgan benda benda lain , yana sanggup . daripada yana diuji dgan benda benda mcm ni , yana terlalu lemah . hati umpama digam dan distepler tapi masih berkecai :'/

Older Post | Newer Post
Disclaimer

Status Today^^
19TEEN and LIMITED EDITION♥♥♥

Allah is the reason why even in pain I smile. In confusion I understand. In betrayal I trust. And in fear I continue to fight. I won't just give up easily and won't give in. Welcome to my blog . Yanandut, 19TEEN 2016.

Navigations

Dairy Ms.Bossie Tutorial

Im a NIKON




ME AND FOREVER ME





Credit


Template : BLOGGIE TWITTER FACEBOOKERS

Others : xoxo